مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 07:552022-11-07سياسي

الزاماتی برای دوری از خطرآفرینی شهرسازی


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ضروریاتی در طرح های تفصیلی شهری رعایت می شود تا ساخت و سازها ایمن و از کانون های خطر دور بوده و تهدیدآمیز نباشد.

- وحید داعی در گفت وگو با ایسنا در مورد بروز و ظهور الزاماتی در حوزه راهسازی و شهرسازی، اظهار کرد: هر شهر یک طرح با عنوان طرح توسعه داشته که شامل طرح جامع، طرح تفصیلی یا طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اولین نکته ای که به آن توجه شده است این است که تمام طرح های توسعه ای شهرها دارای پیوست پدافند غیرعامل هستند، ادامه داد: الزامات پدافند غیرعامل مشخص و چک لیستی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه و ابلاغ شده و طرح های توسعه شهری براساس آن پیگیری می شود.

داعی با اشاره به بحث تجانس کاربری ها در طرح های تفصیلی، اظهار کرد: سعی می شود کاربری هایی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند موجبات تهدید یکدیگر زندگی فراهم نکنند؛ به طور مثال پمب بنزین ها نزدیک مراکز جمعیتی راه اندازی نشوند.

وی با بیان اینکه نکته سوم، جهت توسعه شهرهاست، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن توانستیم اراضی دولت را الحاق و توسعه دهیم و سعی کرده ایم جهت توسعه شهر به سمت کانون های خطرآفرین یا تهدیدها نباشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به توجه به سیل و حریم رودخانه ها در تهیه تمام طرح های تفصیلی، تصریح کرد: این امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزاماتی برای دوری از خطرآفرینی شهرسازی

الزاماتی برای دوری از خطرآفرینی شهرسازی