مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-06بين الملل

طرح های آذربایجان و گرجستان برای صادرات انرژی به اروپا


جمهوری آذربایجان و گرجستان درصدد بهره بردن از موقعیت ژئوپلیتیکی خود برای ساخت مسیر جدیدی با هدف صادرات برق به اروپا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمهوری آذربایجان و گرجستان امیدوارند از اهمیت ژئوپلیتیکی روزافزون خود استفاده کرده و مسیر جدیدی برای صادرات برق به اروپا ایجاد کنند.

طرح های احداث یک کابل برق که از بستر دریای سیاه گذشته و از گرجستان به جنوب شرقی اروپا می رسد، چند سالی است که مطرح شده است اما با فوریت جدیدی که امنیت انرژی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین پیدا کند، سران هر دو سوی دریا در دیدارهای عالی رتبه، درباره انرژی بیشتر صحبت می کنند.

الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در سفری که 24 اکتبر به گرجستان داشت، گفت: پروژه جدیدی که قرار است اجرا شود، مربوط به برق است.

آذربایجان تلاش می کند برق را به بازارهای جهان صادر کند.

البته مسیر صادرات ما از گرجستان می گذرد.

سه روز بعد، این پروژه به گفته ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، به مهمترین موضوع در سفر ایراکلی غاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان به بوداپست، تبدیل شد.

مجارستان و رومانی در ماه های پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین که اروپا به واقعیت تلخ وابستگی به گاز روسیه پی برد، لابی برای این پروژه را آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های آذربایجان و گرجستان برای صادرات انرژی به اروپا

طرح های آذربایجان و گرجستان برای صادرات انرژی به اروپا