مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:312022-11-06پزشكي

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری،  هسته های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه مازندران موفق به تولید محصول ارگانیک از گیاه دارویی تاتوره با نام علمی Datura stramonium L شد که در درمان بیماران مبتلا به عفونت کووید-19 به طور قابل توجهی موثر و مفید است.

 آرمان محمودی اطاقوری مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت گیاهان دارویی آفتاب شمال و دانشیار گروه زیست شناسی- علوم گیاهی دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار فارس، در تشریح اقدامات انجام شده اظهار داشت: عصاره استخراج شده از برگ گیاه تاتوره به صورت قطره خوراکی بر روی 500 بیمار مبتلا به عفونت کووید-19 با شدت متوسط توسط پزشک طب سنتی در شیراز طی یک پروژه تحقیقاتی یکساله مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت و نتایج بسیار رضایت بخش و درخشان به دست آمده است.

دانشیار گروه زیست شناسی- علوم گیاهی دانشگاه مازندران اضافه کرد: نتایج تحقیقات انجام شده به صورت سخنرانی در بیست و دومین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران در دانشگاه شهرکرد در شهریور ماه سال جاری ارائه شده است.

وی افزود این محصول ارگانیک تولید شده حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی تیم تحقیقاتی متشکل از امیر عزیزی، پزشک طب سنتی در شیراز  و پیروز عزیزی، استاد دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان، زهرا حسینی خواه، عضو هیئت علمی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد