مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-06پزشكي

شروع واکسیناسیون گاو علیه بیماری هاری در ماسال


طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال در حال انجام است و تاکنون 300 رأس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ماسال، اردلان زکیانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال اظهار کرد: این طرح هم اکنون در حال انجام است و تاکنون 300 رأس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیماری هاری  یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری می تواند از طریق گزش حیوانات اهلی و وحشی به انسان و دام انتقال یابد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ماسال با بیان اینکه این بیماری ویروسی در سیستم عصبی مرکزی نفوذ و به دو شکل خشمگین و فلجی بروز می کند، گفت: مهم ترین روش پیشگیری کنترل بیماری هاری، تزریق واکسن در جمعیت سگ های صاحبدار است.

زکیانی با تأکید بر اینکه امکان واکسیناسیون جمعیت گاو در مناطق پرخطر با دستور سازمان دامپزشکی کشور امکانپذیر است، تصریح کرد: در این زمینه طرح واکسیناسیون علیه بیماری هاری در جمعیت دامی گاو و گوساله در شهرستان ماسال در حال انجام است و تاکنون 300 رأس دام علیه این بیماری واکسینه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع واکسیناسیون گاو علیه بیماری هاری در ماسال

شروع واکسیناسیون گاو علیه بیماری هاری در ماسال