مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-06پزشكي

تشخیص میکروب معده با مواد غیر رادیواکتیو/ تولید کربن 13 در مقیاس بالا انجام خواهد شد


کربن 14 یک ماده رادیو اکتیو است که در مقیاس بسیار کم برای تشخیص بیماری هلیکو باکتر پیلوری معده استفاده می شود اما امروز این تست در مجتمع آب سنگین اراک با استفاده از یک ایزوتوپ پایدار به نام کربن 13 در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از مشکلات امروز خیلی از هموطنان ما مشکلات معده تحت عنوان زخم معده، التهابات و تومورهای معده است و علت این مشکلات هم می تواند ناشی از رژیم غذایی، وجود میکروب های معده و یا ضربه باشد.

وی افزود: یکی از عوامل ایجاد مشکلات معده وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری است که در بین مردم رایج است بطوریکه بیش از 50 درصد مردم دنیا و مردم کشور ما درگیر این میکروب و بیماری هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی در توضیح بیشتر اظهارکرد: هلیکوباکتر پیلوری از معدود باکتری هایی است که در محیط های اسیدی به راحتی تکثیر پیدا می کند و قاعدتاً موجب التهابات مزمن در معده و زخم های معده می شود و در زمان طولانی نیز باعث خونریزی های خاص و در شدیدترین حالت هم می تواند منجر به بیماری سرطان شود.

شیرمردی استفاده از روش UBC را یکی از روش های معروف و مرسوم دنیا در تشخیص این میکروب معده عنوان کرد و گفت: در کشور ما این میکروب با استفاده از اراک با استفاده از یک ایزوتوپ پایدار به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص میکروب معده با مواد غیر رادیواکتیو/ تولید کربن 13 در مقیاس بالا انجام خواهد شد

تشخیص میکروب معده با مواد غیر رادیواکتیو/ تولید کربن 13 در مقیاس بالا انجام خواهد شد