مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-06پزشكي

آلودگی هوا و ارتباط آن با سرطان های دستگاه ادراری


یک فوق تخصص سرطان های دستگاه ادراری با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر سلامت دستگاه ادراری، گفت: هر چه هوا آلودگی بیشتری داشته باشد، شانس بروز سرطان در سیستم ادراری افزایش می یابد.

- دکتر محسن سرکاریان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تاثیرات آلودگی هوا بر عملکرد کلیه ها اظهار کرد: عوامل آلودگی هوا قطعا در از بین بردن سلول های طبیعی بدن نقش دارند و با وجود اینکه بر عملکرد کلیه ها تاثیر مستقیمی ندارند ولی قطعا آلودگی هوا روی سلامت دستگاه ادراری و کلیوی تاثیر دارد.

به طور مثال هوای آلوده به سرب، موجب افزایش شانس درگیری سرطان کلیه می شود.

وی افزود: هر چه هوای پاک تری تنفس شود، شانس بروز سرطان های دستگاه های ادراری کمتر می شود و هر چه هوا آلودگی بیشتری داشته باشد، شانس بروز سرطان در سیستم ادراری افزایش می یابد.

سرکاریان بیان کرد: قبل از کلیه، بافت های دیگری تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می گیرند و دچار مشکل می شوند بنابراین آلودگی هوا تاثیر مستقیم بر عملکرد کلیه ندارد بلکه بر بروز سرطان های کلیه تاثیر دارد.

وی عنوان کرد: بروز برخی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی در خوزستان بیشتر از استان های دیگر است که این مساله الزاما به دلیل آلودگی هوا نیست؛ علت شاخص بروز سرطان های دستگاه ادراری در خوزستان استفاده از سیگار و قلیان است و در چند سال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا و ارتباط آن با سرطان های دستگاه ادراری

آلودگی هوا و ارتباط آن با سرطان های دستگاه ادراری