مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 12:202022-11-05اجتماعي

مسئولیت مدنی شهروندان در قبال آلودگی هوا چیست؟


در پژوهشی با عنوان مسئولیت مدنی ناشی از آلودگی هوا به موضوع بررسی این نوع از مسئولیت در قبال پدیده آلودگی هوا پرداخته شده است.

- هر یک از نظام های حقوقی از طریق وضع و اجرای قوانین ساز و کارهایی برای کنترل آلودگی محیط زیست ایجاد کرده اند.

با توجه به اینکه پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنایع اثرات زیان بار و جبران ناپذیری روی محیط زیست داشته، تاثیر آن بر آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.

علی رغم این امر، موضوع مسئولیت مدنی ناشی از آلودگی هوا و طرق جبران خسارت ناشی از زیان های وارد شده بر اثر آلودگی ها موضوعی است که کماکان با سوالات و ابهاماتی رو به رو است و نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

در حوزه حقوق داخلی وجود مقررات پراکنده و کاستی های موجود در نظام حقوقی ایران در خصوص مسئولیت مدنی ناشی از آلودگی هوا ضرورت توجه به این موضوع را آشکار می سازد.

تمرکز اصلی مباحث در این پژوهش پاسخگویی به این سوال است که آیا نظام حقوقی فعلی حاکم بر مسئولیت مدنی پاسخگوی نیازهای مربوط به جبران خسارت ناشی از آلودگی هوا نیز خواهد بود یا خیر؟ در حقیقت با توجه به اینکه نظام حقوقی مسئولیت مدنی بیان کننده اصولی کلی و عام است، امکان اعمال مقررات این نظام در ارتباط با آلوده کنندگان محیط زیست - مشخصا آلودگی های مربوط به حوزه هوا - و تحمیل مسئولیت مدنی بر عاملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت مدنی شهروندان در قبال آلودگی هوا چیست؟

مسئولیت مدنی شهروندان در قبال آلودگی هوا چیست؟