مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-05اقتصادي

همشهری: تا کی می شود نرخ بنزین را حفظ کرد


«در صورت افزایش ناترازی بین تولید و مصرف بنزین، سیاست دولت و وزارت نفت چه خواهد بود و تا چه زمان می توانند بنزین را با قیمت فعلی حفظ کنند و با این تصمیم آیا می توان جلوی روند فزاینده مصرف را گرفت؟» - در صورت افزایش ناترازی بین تولید و مصرف بنزین، سیاست دولت و وزارت نفت چه خواهد بود و تا چه زمان می توانند بنزین را با قیمت فعلی حفظ کنند و با این تصمیم آیا می توان جلوی روند فزاینده مصرف را گرفت؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: خبر: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نبوده و این شایعات از اساس کذب است.

نقد: روشن است که شرکت یادشده در مقام تصمیم گیرنده درباره تعیین قیمت فرآورده های نفتی از جمله بنزین نیست و تنها مجری تصمیم دولت است و از این جهت، تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین از سوی شرکت مجری مبنا ندارد.

با این حال سؤال اینجاست که در صورت افزایش ناترازی بین تولید و مصرف بنزین، سیاست دولت و وزارت نفت چه خواهد بود و تا چه زمان می توانند بنزین را با قیمت فعلی حفظ کنند و با این تصمیم آیا می توان جلوی روند فزاینده مصرف را گرفت؟ تجربه نشان داده که هم سیاست تثبیت قیمت در بلندمدت قابل دفاع نیست و هم سیاست شوک قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همشهری: تا کی می شود نرخ بنزین را حفظ کرد

همشهری: تا کی می شود نرخ بنزین را حفظ کرد