مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 08:552022-11-05اقتصادي

چرا گوگل از سوی کشورها جریمه می شود؟


گوگل که حدود 90 درصد از بازار جست وجوی آنلاین را در آمریکا تحت کنترل خود دارد، مدتی است با اعتراض رقیبانش درراستای استفاده از قدرتش برای سرکوب رقابت در سراسر اینترنت روبرو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طی سال های گذشته اتحادیه اروپا گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری پنج میلیارد دلار جریمه کرد.

مقامات اتحادیه اروپا در این زمینه اعلام کرده بودند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم عامل اندروید، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم های عامل شرکت های رقیب خود جلوگیری به عمل آورده است.

تحلیلگران و کارشناسان بسیاری برآورد و اعلام کرده بودند که احتمالا گوگل تغییر و تحولات عظیمی را در پلتفرم و سرویس های خود ایجاد خواهد کرد تا به جبران خسارات در اتحادیه اروپا بپردازد و به نظر می رسد که پیش بینی آن دسته از تحلیلگران درست از آب درآمده است و گوگل قصد دارد از شرکت های توسعه دهنده برنامه های اندرویدی بابت استفاده آنها از پلت فرم گوگل پلی استور حق امتیاز بگیرد.

پس از این موضوع به نظر رسید این شرکت در بسیاری دیگر از کشورهای جهان نیز با مشکل مواجه شد؛ به گونه ای که سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری اینترنت در هند نیز تصمیم گرفت که گوگل را به علت فعالیت های انحصارگرایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گوگل از سوی کشورها جریمه می شود؟

چرا گوگل از سوی کشورها جریمه می شود؟