مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 16:452022-11-04بين الملل

سازمان ملل تحریم های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد


مجمع عمومی سازمان ملل با رای قاطع تحریم های ضد بشری آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه آکسیوس، سازمان ملل تحریم های چند دهه ای آمریکا علیه کوبا را قاطعانه محکوم کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 185 رای موافق در مقابل تنها 2 رای مخالف تحریم های بیش از سه دهه ای آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد.

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رای مخالف دادند و کشورهای برزیل و اوکراین نیز رای ممتنع به این قطعنامه دادند.

به نوشته پایگاه آکسیوس، اگرچه قطعنامه های سازمان ملل الزام آور نیستند و از نظر قانونی قابلیت اجرایی ندارند، اما از آن جاییکه انزوای موضع ایالات متحده و انبوه افکار جهانی علیه آن را منعکس می کنند، دارای تبعات سیاسی علیه آمریکا هستند.

برونو رودریگز پاریلا وزیر خارجه کوبا، پیش از این رای گیری، در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحریم را جنگ اقتصادی آمریکا با هدف از بین بردن درآمد مالی این کشور، از بین بردن توانایی دولت برای پاسخگویی به نیازهای مردم و فروپاشی اقتصاد آن دانست.

وزیر خارجه کوبا اعلام کرد که از سال 2019، ایالات متحده تحریم های خود علیه این کشور را به ابعادی شدیدتر، بی رحمانه تر و غیرانسانی تر تشدید کرده است، تا تعمداً بیشترین آسیب ممکن را متوجه خانواده های کوبای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل تحریم های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

سازمان ملل تحریم های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد