مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 11:502022-11-04بين الملل

بقایای یک موشک چینی امروز به زمین برخورد می کند


بقایای یک موشک چینی 23 تنی امروز به زمین خواهد رسید، اگرچه زمان و مکان دقیق برخورد آن هنوز مشخص نیست اما پیش بینی هایی در این مورد ارائه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ایسنا نقل از اسپیس، انتظار می رود توده عظیمی از زباله های فضایی چینی امروز، جمعه (چهارم نوامبر/ 13 آبان) روی زمین سقوط کند، اما هیچ کس به طور دقیق نمی داند که این بقایا کجا و چه زمانی روی زمین فرود خواهد آمد.

زباله فضایی ذکر شده، بخش هسته 23 تنی موشک لانگ مارچ 5 بی (Long March 5B) است که در روز دوشنبه (31 اکتبر/ 9 آبان) سومین و آخرین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) چین را به مدار زمین برد.

کشش جوی از آن زمان تا کنون در حال پایین کشیدن بدنه موشک به سمت زمین بوده است.

آخرین مشاهدات و مدل سازی ها نشان می دهد که بقایای لانگ مارچ 5 بی صبح روز جمعه به وقت منطقه زمانی شرقی (ظهر به وقت تهران) فرود خواهد آمد، اگرچه هنوز احتمال خطای زیادی در این پیش بینی وجود دارد.

شرکت هوافضای آمریکایی اروسپیس (The Aerospace Corporation)، ورود مجدد این بقایا به جو را در روز جمعه ساعت 7:20 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (14:50 به وقت تهران) با احتمال خطای سه ساعته پیش بینی کرده است.

احتمال اخطای سه ساعته به این معناست که بقایای این موشک ممکن است سه ساعت زودتر یا دیرتر از زمان اعلام شده به زمین برخورد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقایای یک موشک چینی امروز به زمین برخورد می کند

بقایای یک موشک چینی امروز به زمین برخورد می کند