مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 23:352022-11-03پزشكي

سه اقدام برای تعطیل نشدن مدارس از آنفلوآنزا


حمید سوری، اپیدمیولوژیست و رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، معتقد است که تعطیلی مدارس در شرایط فعلی توجیه علمی ندارد، - اما برای تداوم فعالیت مدارس و کاهش آسیب به کودکان، باید سه اقدام مهم برای مقابله با این بیماری صورت بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: موج ابتلا به آنفلوآنزا روند صعودی دارد و براساس اعلام سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیردار در وزارت بهداشت، پیش بینی می شود که این موج 3تا4 ماه آینده طول بکشد؛ مگر اینکه سویه جدیدی بروز کند.

این درحالی است که بخش قابل توجهی از موارد ابتلا شامل کودکان و دانش آموزان است و به همین دلیل زمزمه تعطیلی مدارس هم این روزها بیشتر به گوش می رسد.

متخصصان عفونی هم از افزایش مراجعه دانش آموزان به مراکز درمانی با علائم مشابه ابتلا به آنفلوآنزا از اواسط مهر امسال تاکنون خبر می دهند و می گویند: همه گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال های گذشته زودتر آغاز شده و بیماری های تنفسی رو به افزایش است.

هر چند با وجود اینکه نگرانی خانواده ها از شیوع گسترده علائم شبه آنفلوآنزا در فرزندانشان به درخواست آنها برای تعطیلی حداقل چندروزه مدارس برای کاهش گردش ویروس بدل شده، اما به نظر نمی رسد که وزارت آموزش و پرورش و حتی وزارت بهداشت تصمیم و توص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اقدام برای تعطیل نشدن مدارس از آنفلوآنزا

سه اقدام برای تعطیل نشدن مدارس از آنفلوآنزا