مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 15:402022-11-03پزشكي

دلیل عجیب انقراض انسان های نئاندرتال


بر اساس داده های ژنتیکی، دو گونه نئاندرتال و هوموساپینس یا همان انسان های خردمند امروزی برای اولین بار زمانی که هوموساپینس ها در حدود 250 هزار سال پیش شروع به هجوم به خارج از آفریقا کردند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، پژوهشگران سرانجام دریافته اند که که چه چیزی به احتمال فراوان منجر به انقراض نئاندرتال ها شده است.

آنها می گویند این جنگ و نزاع یا حیوانات وحشی نبوده اند که نئاندرتال ها را از بین برده اند، بلکه آمیزش جنسی با هوموساپینس ها(Homo sapiens) بوده است.

مقاله جدیدی که در مجله PalaeoAnthropology منتشر شده است، این احتمال را مطرح کرده است که آمیختگی ژنتیکی نئاندرتال ها با اجداد ما می تواند منجر به آمیختگی ژنتیکی چند نئاندرتال با یکدیگر و در نهایت منجر به انقراض آنها شده باشد.

پروفسور کریس استرینگر(Chris Stringer)، رهبر پژوهش های موزه در حوزه فرگشت انسان و سرپرست این مطالعه جدید به همراه دکتر لوسیل کریته(Lucile Crete) در بیانیه ای گفت: دانش ما در مورد تعامل بین انسان های خردمند و نئاندرتال ها در چند سال اخیر پیچیده تر شده است، اما هنوز به ندرت می توان شاهد بحث علمی متقن در مورد چگونگی آمیختگی بین این گروه ها بود.

ما فکر می کنیم که اگر نئاندرتال ها مرتباً با هوموساپینس ها آمیزش می کردند، این رفتار می توانسته جمعیت آنها را تا زمانی که ناپدید شوند کاهش دهد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل عجیب انقراض انسان های نئاندرتال

دلیل عجیب انقراض انسان های نئاندرتال