مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-03اقتصادي

میزان واردات «آیفون 13» در سال گذشته چقدر بود؟


بررسی اظهارات کارشناس ارشد سامانه همتا نشان می دهد که تنها در 6 ماهه انتهایی سال گذشته، ارزش گوشی های آیفون وارداتی به کشور، حدود 1 میلیارد دلار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص ابهامات مطرح شده پیرامون میزان واردات گوشی تلفن همراه آیفون در سال گذشته گفت: هر چند پیش بینی صورت گرفته در مورد میزان ارزبری آیفون 14 (حدود 1 میلیارد دلار براساس ارزبری مدل آیفون 13 در سال گذشته)، به لحاظ آماری از دقت کافی برخوردار بوده اما بنا به دلایلی که در ادامه ذکر می شود، این آمار توسط سخنگوی بانک مرکزی تأیید نشده است.

میزان واردات یک کالا لزوماً برابر با آمارهای رسمی نیست! کارشناس ارشد سامانه همتا تشریح کرد: در وهله نخست باید به این مسئله اشاره کرد که میزان کالای وارد شده به کشور لزوماً برابر با میزان واردات رسمی نیست؛ چراکه بخشی از نیاز بازار ممکن است از طریق رویه های غیررسمی همچون قاچاق، تأمین شود؛ از همین رو، هر چند امکان قاچاق تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری تقریباً از بین رفته است، اما واردات غیررسمی این کالا به کشور از طریق رویه مسافری انجام می شود.

سلطانی ادامه داد: از آنجا که آمار میزان واردات گوشی تلفن همراه از طریق رویه مسافری در اختیار بانک مرکزی نیست، آمارهای اعلامی از سوی این بانک (میزان تخصیص ارز به واردات گوشی) برابر با کل واردات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان واردات «آیفون 13» در سال گذشته چقدر بود؟

میزان واردات «آیفون 13» در سال گذشته چقدر بود؟