مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-03اقتصادي

طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع دستی در شهرکرد اجرایی می شود


شهرکرد_ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی در شهرکرد به عنوان پایلوت کشوری اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم جلالی دهکُردی صبح پنجشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: با اجرای این طرح افزایش اشتغال زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارها محقق می شود.

وی تمام تلاش در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور را معطوف به اقتصاد هویت بنیان دانست و افزود: شهرکرد به علت زیست بوم ویژه، ظرفیت های خوبی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد.

جلالی تصریح کرد: اعتبارات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی متخصص باید درون زا و برون گرا با نگاه منطقه ای، ملی و بین المللی باشد.

وی یادآور شد: قبل از ثبت شهرهای ملی و جهانی باید مزیت های رقابتی هر استان و شهر شناسایی شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: دانشگاه شهرکرد در راه اندازی رشته و پایان نامه های مرتبط با این هنرصنعت کمک کند.

وی انگیزه سازی، بازاریابی و بازارسازی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی به ویژه نمد را ضروری دانست و اظهار داشت: حوزه های گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع دستی در شهرکرد اجرایی می شود

طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع دستی در شهرکرد اجرایی می شود