مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 16:402022-11-01اقتصادي

تخلف فاحش برخی بانک ها/ نرخ سود 20 تا 23 درصد شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، افزایش نرخ سود سپرده های بانکی در شعب بانک های دولتی و خصوصی درحالی همچنان مشاهده می شود که بانک مرکزی بار ها تأکید کرده است که بانک ها نباید از مصوبه شورای پول و اعتبار تخطی کنند.

- باوجود تأکید و اخطار چندباره بانک مرکزی به بانک ها برای رعایت نرخ های سود، اما مشاهدات میدانی از شعب بانکی بیانگر بی اعتنایی بانک ها به تذکرات بانک مرکزی است؛ از ماه های گذشته بانک ها استارت افزایش نرخ سود سپرده را زدند و همچنان نیز با طرح های گوناگون درحال رقابت با یکدیگر هستند.

در این ایام، بانک ها با روش هایی گوناگون تلاش داشته اند سپرده های مردم را با نرخ های بالاتر از 18 درصد و حتی 23 درصد جذب کنند، این موضوع البته از دید نظارتی بانک مرکزی نیز پنهان نمانده است تا جایی که تازه ترین اظهارات معاون نظارت بانک مرکزی نشان می دهد شش بانک در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار تخلف کرده و نرخ های سود را افزایش داده اند.

او تأکید دارد: ادامه روند نقض ضوابط ابلاغی در خصوص نرخ های سود علی الحساب یادشده بدون توجه به پیامد های آن توسط برخی بانک ها و مؤسسات اعتباری ضمن افزایش بهای تمام شده پول در شبکه بانکی کشور، موجب تضییع حقوق سایر ذی نفعان و همچنین تهدید ثبات، سلامت و استحکام مالی بانک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف فاحش برخی بانک ها/ نرخ سود 20 تا 23 درصد شد

تخلف فاحش برخی بانک ها/ نرخ سود 20 تا 23 درصد شد