مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 10:462022-11-01اقتصادي

گزارش فارس از آخرین وضعیت سدزیبا محمد


خبرگزاری فارس لرستان، محمد عبدالله زاده؛ پیش بینی شده است که در سال 2025 میلادی بیش از 80 درصد از تولیدات بخش کشاورزی در جهان بیش از 11 درصد از آب های جاری کشور از استان لرستان عبور می کنند و سرشاخه های بسیاری از این رودها در خود لرستان قرار دارد.

با توجه به این سرمایه عظیم و وجود خاک حاصل خیز در لرستان بایستی شاهد سدهای بزرگی در لرستان باشیم که متاسفانه به دلیل عدم توجه دولت های گذشتهف در عرصه عمل شاهد این موضوع نیستیم و تمام ذخیره سدهای لرستان حدود 206 میلیون متر مکعب است.

هفت سد کوچک دیگر نیز در حال حاضر در لرستان در حال ساخته شدن هستند که اگر این سدها به بهره برداری برسند مجموع ذخیره آبی لرستان به 350 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

همچنین بر اساس گفته های مسئولان آب و منطقه ای لرستان تا به امروز مجوزهای زیادی برای احداث سد در لرستان گرفته شده است و در صورتی که این پروژه ها تکمیل شوند ذخیره آبی لرستان به 960 میلیون متر مکعب میرسد.

یکی از سدهای در حال ساخت لرستان سد زیبا محمد بوده که کاربرد آن مربوز به بخش کشاورزی است و درصورت بهره برداری از آن بیش از دو هزار و 300 هکتار از اراضی حاصل خیز دشت ازنا از کشت دیم به کشت آبی تبدیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش فارس از آخرین وضعیت سدزیبا محمد

گزارش فارس از آخرین وضعیت سدزیبا محمد