مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 07:302022-11-01اقتصادي

وقفه 15 ساله برای ثبت نام حج تمتع/ چند ایرانی در 10 سال اخیر حاجی شده اند؟+جدول


از سال 1386 تاکنون برای حج تمتع ثبت نام انجام نشده و حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در انتظار حاجی شدن هستند.

البته با توجه به فرازونشیب های اعزام زائران به سرزمین وحی، - حج تمتع 1400 مدیریت هزینه ها از سوی سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از گرانی حج تمتع البته امسال هم رییس سازمان حج و زیارت گفته بود که شاید حج امسال آخرین حج ارزان باشد.

امسال حجاج از سال 1399 هزینه حج را به صورت کامل پرداخت کرده بودند و برای جلوگیری از افزایش دوباره هزینه ها، این مبلغ در بانک مرکزی تثبیت شد؛ به طوری که از یک هزار و 820 میلیارد تومان، 800 میلیارد تومان آن برای خرید ارز اختصاص پیدا کرد و به این ترتیب سازمان حج و زیارت توانست با مدیریت هزینه ها، حج تمتع امسال را با قیمت 45 میلیون تومان برگزار کند.

این امر در حالی است که هزینه حج تمتع از سوی عربستان، رشد قابل توجهی پیدا کرده بود و حتی سعودی ها جدای مالیات بر ارزش افزوده، هزینه ایام تشریق را نیز حدود یک هزار و 200 دلار افزایش دادند و اگر سازمان حج و زیارت به درستی هزینه ها را مدیریت نمی کرد، زائران باید فقط برای افزایش هزینه ها بیش از 30 میلیون تومان می پرداختند.

اکنون هم که با رشد نرخ ارز نسبت به سال های گذشته مواجه هستیم، به نظر می رسد که دولت قرار است ارز 24 هزار تومانی به حجاج اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقفه 15 ساله برای ثبت نام حج تمتع/ چند ایرانی در 10 سال اخیر حاجی شده اند؟+جدول

وقفه 15 ساله برای ثبت نام حج تمتع/ چند ایرانی در 10 سال اخیر حاجی شده اند؟+جدول