مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 23:452022-10-30اقتصادي

تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تعرضات منابع طبیعی از ضروریات است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به تعرضات فراوان در حوزه منابع طبیعی و قاچاق چوب درختان جنگلی تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به این موضوعات از ضروریات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، از سال 96 طرح تنفس جنگل ها در کشور اجرا شد و در این طرح بهره برداری و قطع درختان جنگلی ممنون و متوقف شد.

با اجرایی شدن این طرح، قاچاق چوب درختان در طی سالهای بعد روند رو به افزایش دشته و با وجود اینکه برداشت از درختان جنگل ممنوع بود اما شاهد قطع درختان جنگلی و استفاده از آنها به صورت قاچاق بودیم.

با توجه به روند افزایشی قاچاق چوب در استان گلستان ستاد مبارزه با قاچاق چوب و کالا در استانداری تشکیل و کمیته فرهنگی این ستاد در صداوسیما تشکیل تا جلسات فصلی با رویکرد قاچاق چوب از منظر فرهنگی و بررسی ان از این حوزه برگزار شود.

در راستای این ستاد نشست های علمی با بررسی عوامل قاچاق چوب و اثرات زیانبار ان بر جنگل های استان گلستان در دستور کار قرار گرفت.

فرشی رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس در نشست علمی با موضوع قاچاق چوب و اثرات زیانبار ان برجنگل های استان گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: انسانها به لحاظ اقتصادی، زراعت، حیات وحش و غیره به جنگل ها وابستگی داشته و منابع طبیعی و جنگل ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تعرضات منابع طبیعی از ضروریات است

تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به تعرضات منابع طبیعی از ضروریات است