مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آبان 1401 ساعت 12:302022-10-28اقتصادي

اوضاع وخیم ذخایر آبی در لرستان/ 82 درصد حجم سدهای استان خالی است


معاون شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: استان لرستان طی 6 ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سدهای لرستان شده است.

- احمد گودرزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: استان لرستان طی 6 ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته است و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سدهای لرستان شده است.

  وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 18 درصد از سدهای لرستان پر هستند، افزود: سه مورد از سدهای استان تقریبا خالی هستند و مابقی سدهای استان نیز وضعیت خوبی ندارند.

  معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه ای لرستان گفت: شرایط فعلی باعث شده که  کشاورزان لرستانی نتوانند امروز کشت پاییزه داشته باشند و اگر  پیش بینی های هواشناسی اتفاق بیفتد این وضعیت برای کشاورزان در بهار نیز ادامه خواهد داشت.

  گودرزی با اشاره به اینکه تامین آب شرب برای روستاها و شهرها بر عهده شرکت آب و فاضلاب است، تصریح کرد: اما مدیریت منابع آب زیرزمینی بر عهده سازمان آب و منطقه ای لرستان بوده و با توجه به کم شدن آب دهی سراب های تامین آب شهرستان خرم آباد، طی ماه های  گذشته مجوز 10 حلقه چاه را صادر کردیم.

  وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها  نیاز آبی شهرستان خرم آباد 1900 لیتر بر ثانیه است که در حال حاضر منابع فعلی 1500 لیتر بر ثانیه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع وخیم ذخایر آبی در لرستان/ 82 درصد حجم سدهای استان خالی است

اوضاع وخیم ذخایر آبی در لرستان/ 82 درصد حجم سدهای استان خالی است