مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 12:052022-10-27سياسي

10 درصد جمعیت کشور سالمندان هستند


با کوچک شدن خانواده ها جایگاه سالمندان تنزل یافت که این انزوا موجب تحلیل جسمی و روحی سالمندان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یوسف رضایی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در مورد چالش و بحران سالمندی گفت: سالمندآزاری تنها به معنی تنبیه وآزار و اذیت سالمند نیست وقتی به شرایط زیستی، رفاهی، روحی، روانی، نظام سلامت و.

سالمند خدشه وارد شود سالمند آزاری صورت گرفته استوی افزود: در مسیر تغییرات جمعیتی متاسفانه سرعت زیادی در رابطه با تغییر فرهنگ و ارزش های کشور رخ داده و از زمانی که سالمندان در جامعه موثر بودند و نقش تربیتی در تربیت فرزندان و نقش رفع اختلافات را داشتند و چشم و چراغ خانواده ها محسوب می شدند گذر کرده ایم.

رضایی گفت: با کوچک شدن خانواده ها جایگاه سالمندان نیز تنزل یافت و سالمندان دچار انزوا شدند و این انزوا موجب تحلیل جسمی و روحی سالمندان می شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با تاکید بر ضرورت اهمیت آموزش و آمادگی برای زندگی در دوران میانسالی و احترام به سالمندان بیان کرد: مهارت احترام به قشر سالمند و مسئولیت پذیری باید از کودکی آغاز شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آمار 10 درصد جمعیت کشور سالمندان هستند که50 درصد هزینه های نظام سلامت کشور به سالمندان اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد جمعیت کشور سالمندان هستند

10 درصد جمعیت کشور سالمندان هستند