مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 14:202022-10-26سياسي

آیت اللهی: چرا در تهران مردان 10 درصد بیشتر از زنان مخالف حجاب هستند؟


پژوهش مرداد 1401 نشان می دهد تعداد مردان مخالف الزام به حجاب خیلی بیشتر از زنان مخالف است.

مثلاً چرا در تهران مردان 10 درصد بیشتر از زنان مخالف حجاب الزامی هستند؟ مگر آن ها باید حجاب داشته باشند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست زن، عفاف، پوشش سه شنبه 3 آبان ماه از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

زهرا آیت اللهی، سرپرست گروه اخلاق اسلامی پژوهشگاه فرهنگ ومعارف اسلامی در این نشست به سخنرانی پرداخت که در ادامه متن سخنان وی را می خوانید.

در اجتماع  نحوه پوشش شخصی محسوب نمی شود آیت اللهی در ابتدای سخنرانی خود  در پاسخ به این سؤال که  آیا حکومت اسلامی می تواند حجاب را که امری شخصی است و جزء اصول یا فروع دین نیست، اجبار کند، گفت: مطابق آیه 59 سوره احزاب و 31 سوره نور و نیز روایات رعایت حجاب برای زنان واجب است همه فقهای بزرگ، همه مذاهب اسلامی هم حجاب را واجب می دانند.

در ایران هم حکومت اسلامی وظیفه دارد احکام اسلام را پیاده کند.

 در مورد حجاب اگر فردی در منزل خود حجاب نداشت کسی به او کاری ندارد ولی در اجتماع دیگر نحوه پوشش شخصی محسوب نمی شود برای پوشش اجتماعی هم درهمه جای دنیا قانون وجود دارد در کشور ما  حدود پوشش را سلیقه ها تعیین نمی کند بلکه اسلام تعیین می کند که حدود پوشش چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت اللهی: چرا در تهران مردان 10 درصد بیشتر از زنان مخالف حجاب هستند؟

آیت اللهی: چرا در تهران مردان 10 درصد بیشتر از زنان مخالف حجاب هستند؟