مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 10:452022-10-26سياسي

آیت الله اراکی: اعمال اغتشاشگران مصداق محاربه و افساد فی الارض است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محسن اراکی که امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه تقنین سخن می گفت با بیان برخی مبادی و مبانی این بحث اظهار کرد: - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی افراد ممکن است با قانون مخالف باشند، اما جُرم اغتشاشگران آن است که می خواهند در اعمال قانون ضعف ایجاد کنند که این عمل مصداق محاربه و إفساد فی الارض است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محسن اراکی که امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه تقنین سخن می گفت با بیان برخی مبادی و مبانی این بحث اظهار کرد: چارچوب کلی قوانین اسلامی، بحث تشریعی بودن تقنین در اسلام، تطور در قوانین، اختیارات حاکم در قانونگذاری و مانند آن در این موضوع مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: بر اساس نظر متخصصان بحث قانون و اهل لغت، ترجمه عربی تعریف مورد پذیرش قانون الحُکم الاِلزامی الذی یُشرّعه مَن له حقّ الالزام علی المجتمع بکلّ مُکوّناته مِن افراد او جمعات او مؤسسات و یستوجب مخالفته العقاب علیها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: بنابراین آن حُکم الزامی که نهاد دارای حق الزام آن را برای جامعه و همه بخش های آن اعم از افراد و مؤسسات صادر می کند و مخالفت با آن مجازات دارد، می تواند تعریفی مورد قبول از قانون باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: اعمال اغتشاشگران مصداق محاربه و افساد فی الارض است

آیت الله اراکی: اعمال اغتشاشگران مصداق محاربه و افساد فی الارض است