مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 آبان 1401 ساعت 09:022022-10-24پزشكي

کم خوابی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت را افزایش دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطالعه جدید محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) نشان می دهد، افراد میان سالی که کمتر از پنج ساعت در شبانه روز می خوابند، - افراد میان سالی که کمتر از پنج ساعت در شبانه روز می خوابند، بیشتر در معرض بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطالعه جدید محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) نشان می دهد، افراد میان سالی که کمتر از پنج ساعت در شبانه روز می خوابند، در مقایسه با همسالان خود که حداقل 7 ساعت می خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به حداقل دو بیماری مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت قرار می گیرند.

در این تحقیق که نتیجه آن در نشریه پزشکی PLOS منتشر شده است، تاثیر مدت زمان خواب بر سلامت بیش از 7000 زن و مرد در سنین 50، 60 و 70 سالگی مورد بررسی قرار گرفته است.

محققان رابطه بین مدت زمان خواب شرکت کنندگان را با آمار مرگ و میر آن ها و همچنین ابتلا به بیماری های مزمن طی مدت 25 سال مورد بررسی قرار دادند.

  تاثیر کم خوابی در ابتلا به بیماری های مزمن نتایج این مطالعه نشان می دهد افرادی که در سن 50 سالگی حدود پنج ساعت یا کمتر از این زمان می خوابند، 20 درصد بیش از همسالان خود که حدود 7 ساعت یا بیشتر می خوابند، در معرض ابتلا به یک بیماری مزمن و 40 درصد بیشتر در مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم خوابی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت را افزایش دهد

کم خوابی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت را افزایش دهد