مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 14:272022-10-23دانش

ویروس خطرناک تر از کرونا!


یک روانشناس به سرایت سریع جلوه های بیرونی خشم اشاره کرد و گفت: جلوه های بیرونی و درونی خشم جزو هیجانات هستند و سرعتی به مراتب بیشتر از ویروس کرونا دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،کامران شیوندی، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در برنامه مثبت سلامت در پاسخ به این سوال که چرا گاهی به اصطلاح از کوره در می رویم و مرز بین عکس العمل طبیعی و غیر طبیعی چیست؟ ، گفت: همه ما اگر در یک موقعیت غیرقابل پیش بینی قرار بگیریم، عکس العمل هایی از خود نشان می دهیم که با پیامدهای خوشایند و ناخوشایند همراه خواهد بود.

این روانشناس متذکر شد: در ذهن همه ما مرکزی وجود دارد که به این نوع هیجانات اختصاص دارد و اگر ما از قبل ذهن آگاهی داشته باشیم و آینده نگری کرده باشیم به راحتی قابل کنترل خواهد بود.

وی گفت: قبل از شکل گیری رشته عصب شناسی، خشم را جزو هیجانات منفی نامگذاری می کردند اما امروز خشم را جزو هیجانات تقریبی می دانند؛ یعنی اگر فردی در موقعیتی قرار بگیرد و کاری انجام دهد که در ما خشم ایجاد شود، ما به منبع اصلی خشم در مغز نزدیک می شویم و جلوه هیجانی خود را بروز می دهیم.

جلوه بیرونی خشم همان دعوا کردن و بد و بیراه گفتن و و یا حتی تصویر سازی ذهنی، پاسخ های مناسب را تصویرسازی کنند و از این طریق مهارت های لازم در برخورد با خشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس خطرناک تر از کرونا!

ویروس خطرناک تر از کرونا!