مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت 10:422022-10-23اجتماعي

4560 سوادآموز در چهارمحال و بختیاری تعلیم می بینند


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 4 هزار و 560 نفر در سال جاری تحت پوشش سوادآموزی هستند و در سه دوره «سواد»، «انتقال» و «تحکیم» آموزش می بینند.

- یاسر خسروی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 4 هزار و 560 نفر در سال جاری تحت پوشش دوره سوادآموزی استان هستند که در سه دوره سوادآموزی سواد ، انتقال و تحکیم آموزش می بینند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دوره سواد از پایه اول تا سوم ابتدایی با حجم 2 هزار و 400 نفر، دوره انتقال از پایه چهارم تا ششم ابتدایی با حجم یک هزار و 200 نفر و دوره تحکیم با حجم 960 نفر است.

وی افزود: دوره انتقال شامل افرادی است که دوره سواد را طی کرده اند اما نمی خواهند وارد دوره تحکیم شوند و نیاز به تثبیت آموخته ها دارند.

خسروی با بیان اینکه شهرستان لردگان بیشترین حجم سوادآموزی را داراست، بیان کرد: سن ورود به دوره های سوادآموزی 10 تا 49 سال تعریف شده بود که در حال حاضر به 60 سال افزایش پیدا کرده است و پس از تایید افراد، کتاب های درسی در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: 650 معلم سوادآموز در استان مشغول به فعالیت هستند که نیمی از این افراد هنوز استخدام رسمی آموزش و پرورش نیستند و در مناطقی که کمبود سوادآموز باشد از ظرفیت معلم های منطقه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4560 سوادآموز در چهارمحال و بختیاری تعلیم می بینند

4560 سوادآموز در چهارمحال و بختیاری تعلیم می بینند