مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 16:322022-10-22اقتصادي

بلند شدن بوی فساد از لایحه جدید اسقاط خودرو


عضو بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران درخصوص لایحه جدید اسقاط خودرو گفت: در این لایحه قرار شده است به جای اسقاط، مبلغ 1.

5 درصد از قیمت تمام شده خودروی تولیدی خودروساز برای نوسازی خودروها به یک صندوق واریز شود! -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، الهه پهلوان عضو بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران درباره طرح جدید دولت برای اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: آبان ماه سال 1400 بود که دولت لایحه ای را به نام ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه کرد.

در یکی از بندهای این لایحه آمده بود که به ازای هر 4 خودرویی که تولید می شود، یک خودرو از رده خارج شود و به عبارتی 25 درصد از تولید ماهانه خودرو به اسقاط تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: این بند ظاهر خوبی داشت و می توانست تا حدودی مشکل آلودگی هوا را برطرف کند اما وزارت صمت این بند لایحه را تغییر داد و مشکلات و بحث ها درخصوص لایجه دولت از اینجا شروع شد.

خودرو اسقاطی وجود ندارد؟!این کارشناس محیط زیست افزود: وزارت صمت با این بند که 25 درصد از تولید ماهانه خودرو به اسقاط تعلق بگیرد، مشکل داشت به این دلیل که اگر اسقاط انجام نمی شد به خودروساز اجازه داده نمی شد که خودروهای خود را پلاک کند و در نتیجه خودروها در انبارها تلنبار شده بودند و صنعت خودرو با رکود مواجه شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلند شدن بوی فساد از لایحه جدید اسقاط خودرو

بلند شدن بوی فساد از لایحه جدید اسقاط خودرو