مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 11:122022-10-22سياسي

رییس جمهور از 57 صادرکننده برتر کشور تقدیر کرد


رییس جمهور در مراسم روز ملی صادرات از 57 صادر کننده برتر در حوزه های مختلف، تقدیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در مراسم روز ملی صادرات با حضور آقای رییسی از 57 صادر کننده برتر در حوزه های مختلف، تقدیر شد.

در فرآیند انتخاب صادر کنندگان برتر 1401 که در فراخوانی از 22 تیر تا 5 مرداد سال جاری اعلام شد، تعداد 612 شرکت در 76 گروه کالا و خدمات، ثبت نام کردند که نهایتا 57 صادر کننده در فهرست منتخبین قرار گرفتند.

از میان 612 شرکت، صادر کنندگان سیمان و کلینکر با 32 محصول و محصولات پایه پتروشیمی پلیمری با 31 مورد، بیشترین سهم را داشته اند.

همچنین، صادر کنندگان لوازم خانگی انرژی بَر با 14، دارو های شیمیایی با 11، محصولات دانش بنیان و فناوری بالا با 10، قطعات یدکی و مجموعه های خودرو با 10 مورد، در رتبه های بعدی تعداد شرکت کنندگان در این دوره هستند.

در روند انتخاب صادر کننده نمونه 1401، شاخص های مختلفی از جمله: سنجش تولید و سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی، عمق دانش بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار، میزان اشتغال زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازار های هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین المللی و استفاده از نیروی انسانی - مصالح و تجهیزات داخلی در طرح های خارج از کشور، در نظر گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور از 57 صادرکننده برتر کشور تقدیر کرد

رییس جمهور از 57 صادرکننده برتر کشور تقدیر کرد