مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 12:172022-10-21سياسي

«مرغیلان» میزبان پنجمین جشنواره بین المللی «جشن ابریشم»+تصاویر


پنجمین جشنواره بین المللی سنتی نساجی «جشن ابریشم» در شهر «مرغیلان» استان «فرغانه» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پنجمین جشنواره بین المللی سنتی نساجی جشن ابریشم در شهر مرغیلان استان فرغانه برگزار شد.

استاندار فرغانه در مراسم افتتاحیه این جشنواره بین المللی گفت: هم اکنون در چارچوب اصلاحات بزرگی که به ریاست شوکت میرضیایف رییس جمهور انجام می شود، برای توسعه صنایع دستی که نماد تاریخ و ارزش های ملی ما است توجه خاص می شود.

خیرالله بازاراف اظهار داشت: در نتیجه این اصلاحات از طریق توسعه صنایع دستی ملی، حفظ میراث غنی فرهنگی و سنت های تاریخی مردم ما برای جوانان و زنان جهت فعالیت در زمینه صنایع دستی امکانات گسترده فراهم شده است.

وی ادامه داد: امروز ابریشم و ادرس های مرغیلان استان فرغانه ، هنر سفالگری ریشتان ، مدارس منبت کاری و نقاشی خقند شهرت جهانی دارند.

بازاراف خاطرنشان کرد: در این جشنواره بین المللی حدود 90 طراح ماهر از 21 کشور جهان، چهره های شناخته شده فرهنگی، دانشمندان هنر، بیش از 50 نماینده رسانه های گروهی داخلی و خارجی حضور دارند.

استاندار فرغانه همچنین عنوان کرد: مستحضرید که در آستانه این جشنواره بین المللی در زندگی مرغیلان یک رویداد مهم اتفاق افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مرغیلان» میزبان پنجمین جشنواره بین المللی «جشن ابریشم»+تصاویر

«مرغیلان» میزبان پنجمین جشنواره بین المللی «جشن ابریشم»+تصاویر