مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 10:022022-10-21پزشكي

عارضه ای که زنان از طرح آن با پزشک خجالت می کشند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عارضه افتادگی لگن در زنان، گفت: بسیاری از زنان به دلیل خجالت کشیدن از مطرح کردن این مشکل با پزشک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شهرزاد زاده مدرس، با اشاره به اینکه افتادگی لگن که در برخی موارد از آن به عنوان افتادگی مثانه یاد می شود، ناشی از شل شدن عضلات نگهدارنده کف لگن است، اظهار کرد: بی اختیاری ادرار به دنبال سرفه یا عطسه، خنده، از جا بلند شدن و احساس عدم رضایت جنسی از نشانه های این عارضه است.

وی با بیان اینکه افتادگی لگن زمانی رخ می دهد که لگن از جایگاه اصلی خود پایین تر بیاید و به دیواره واژن فشار بیاورد، افزود: مثانه، میزراه (پیشابراه)، راست روده، رحم، واژن و روده کوچک اندام هایی هستند که ممکن است افتادگی لگن عملکرد آنها را نیز درگیر کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: افتادگی لگن گاهی محدود به یک اندام می شود و گاهی چندین عضو را درگیر می کند ولی این عارضه عمدتاً در زنان مشاهده می شود و در بانوان بالای 50 سال شایع تر است.

وی افزود: افتادگی لگن با نشانه های دیگری نیز همراه است به طور مثال برخی از زنان به محض احساس ادرار، باید سریعاً خود را به دستشویی برسانند، این مشکل نوع دیگری از بیماری های لگنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عارضه ای که زنان از طرح آن با پزشک خجالت می کشند

عارضه ای که زنان از طرح آن با پزشک خجالت می کشند