مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مهر 1401 ساعت 08:322022-10-21اقتصادي

ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع باید در اختیار یک وزارتخانه باشد


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متولی بخش تولید و تجارت باید یک وزارتخانه واحد باشد، وظیفه ما در مجلس این است که با توجه به تجارب قبلی ساختارها را به سمت یکسان بودن متولی کل زنجیره ببریم و ابتدا تا انتهای زنجیره به دست یک وزارتخانه ساماندهی شود.

- سید جواد حسینی کیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تأکید بر ضرورت مقابله با تشکیل و خصوصی سازی حرکت کند تا جایی که دولت فقط سیاست گذار باشد، بنابراین وزارتخانه های مرتبط به هم را ادغام می کنند.

وی افزود: از جمله ادغام های مهم در جهت بهبود وضعیت تولید و تجارت، ادغام وزارت صنعت و معدن و تجارت بود که در دنیا و در کشورهای توسعه یافته این وزارتخانه یکی و ادغام شده است یعنی متولی بخش تولید و تجارت باید یک وزارتخانه واحد باشد.

* ضرورت توجه به 3 محور اساسی در نقد تشکیل وزارت بازرگانی   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ما در کشورمان هم تجربه قبل از ادغام را داریم و هم تجربه بعد از ادغام، قطعا با توجه به تجربه ادغام و تفکیک، تفکیک این وزارتخانه و تشکیل وزارت بازرگانی کار اشتباهی است و مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

حسینی کیا با اشاره به مشکلات تشکیل وزارت بازرگانی افزود: اولین مشکل تشکیل وزارت بازرگانی، ایجاد بار مالی برای دولت است که با وضعیت فعلی اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع باید در اختیار یک وزارتخانه باشد

ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع باید در اختیار یک وزارتخانه باشد