مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مهر 1401 ساعت 11:272022-10-20اقتصادي

پایان برداشت پسته در شهرستان مشهد


مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از میزان 1400 تن پسته خشک در شهرستان با میانگین عملکرد 1160 کیلوگرم در هکتارپسته خشک از باغات پسته خبر داد .

- امیر عباس وجدانی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: عملیات برداشت محصول پسته از سطح 3575 هکتار از باغات این شهرستان پایان یافت.

وی بیان کرد  : در راستای اصلاح ونوسازی، بهبود عملکرد ، مدیریت مصرف سموم وکودهای شیمیایی ، اصلاح سیستم آبیاری ، انجام عملیات گرده افشانی مصنوعی توسط باغداران فعال، اجرای کلاسهای آموزشی پسته در سطح شهرستان، اجرای عملیات سرشاخه کاری و اجرای عملیات نصب فرمون و کارت زرد و استفاده از سرکه و آبشویی در مبارزه با پسیل به منظور کنترل آفات از مهترین اقدامات موثری است که انجام گرفته است.

 مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اذعان داشت : مهمترین مرحله پس از عمل آوری محصول پسته، برداشت به موقع محصول است.

زمان، فاکتور بسیار مهم و موثری در این  مرحله بوده و مانع از ایجاد و گسترش محصولات بی کیفیت و نامرغوب در بازار مصرف خواهد شد.

وجدانی تصریح کرد: به طور کلی زمانی که 70 تا80 درصد پوست روی پسته به راحتی از آن جدا شود عملیات برداشت محصول آغازمی شود و پسته تولید شده  بوسیله کارگر و با دست از درخت چیده شده و پس از جمع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان برداشت پسته در شهرستان مشهد

پایان برداشت پسته در شهرستان مشهد