مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 13:172022-10-19پزشكي

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بیشترین موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به دو قاره آفریقا و آسیا است و درمان صحیح و مناسب می تواند میزان کشندگی بیماری را حتی به کمتر از یک درصد کاهش دهد.

با توجه به اینکه شایع ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق افراد مبتلا،آب، سبزی و میوه آلوده است، با رعایت نکات ساده بهداشتی از جمله شست و شوی صحیح دست ها، میوه ها و سبزی ها، بیماری وبا به آسانی قابل پیشگیری است.

میکروب وبا از طریق خوردن آب آلوده پس از عبور از معده در روده تکثیر پیدا کرده و موجب ترشح سم توکسین و افزایش دفع آب و املاح از دیواره روده می شود که با علامت اسهال همراه است، بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می شود و آب و غذا را آلوده می کند.

منابع شایع بیماری وبا عامل بیماری وبا در آب، محیط های مرطوب، میوه و سبزی، صدف دریایی و گوشت زنده می ماند، اما تحمل چندانی نسبت به خشکی و نور آفتاب ندارد و با جوشاندن آب به مدت یک دقیقه از بین می رود.

منبع بیماری وبا، آب و غذای آلوده به مدفوع انسانی است.

علایم بیماری وبا چیست؟ · اسهال آبکی شدید و متوسط، با دفعات اجابت مزاج غیر قابل شمارش · استفراغ بدون حالت تهوع قبلی · گرفتگی عضلات پشت ساق پا · عطش فراوان · فقدان تب · فقدان خون در مدفوع · نخستین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است و سپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم

راه های انتقال بیماری وبا را بشناسیم