مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 15:072022-10-17پزشكي

هشدار افزایش آنفلوآنزا در کشور


ضرورت دارد افراد مسن بالاتر از 65 سال، کودکان زنان باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، - بیماران تحت شیمی درمانی و افراد با نقص ایمنی سریعتر واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزایش آنفلوآنزا در کشور هشدار داد و گفت: طی هفته گذشته 334 مورد ثبت شده ابتلا به آنفلوآنزا در مراکز درمانی داشتیم و آمارهای غیر رسمی بیش از این موارد است.

  ابراهیم قادری در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه هفته اخیر موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور افزایش چشمگیری داشته و به نظر می رسد فصل شیوع این بیماری آغاز شده است و روند مبتلایان صعودی بوده و در ماههای آینده بیشتر می شود.

  وی اظهار داشت: سطح ایمنی عموم جامعه بویژه کودکان در برابر ابتلا به آنفلوآنزا و ویروس های تنفسی پایین آمده به همین دلیل این قشر از افراد در معرض مبتلا شدن به این بیماری هستند و در واقع در ماههای آینده طغیان این ویروس تنفسی را تجربه خواهیم کرد.

  قادری، آنفلوآنزا را یک بیماری عفونی تب دار دانست که بیشتر دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و ادامه داد: این بیماری به شدت واگیردار است و افراد دارای بیماریهای زمینه ای و کودکان و سالمندان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار افزایش آنفلوآنزا در کشور

هشدار افزایش آنفلوآنزا در کشور