مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 12:022022-10-17پزشكي

سامانه 190 پاسخگوی نیاز دارویی/ شرکت های داخلی تولید دارو را افزایش داده اند


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به افزایش سرماخوردگی و کمبود برخی داروها در همدان گفت: سامانه 190 پاسخگوی کمبودهاست بنابراین افراد از این طریق داروهای خود را تامین کنند.

- قدرت الله رستمی؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص کمبود برخی از داروها مثل پنی سیلین، استامینوفن، سرم، آنتی بیوتیک در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه از فصل گرم به فصل سرد رسیدیم بسیاری از مردم هنوز  لباس های خود را تعویض نکرده اند و به همین خاطر بیماری های مختلف سرماخوردگی و اکثرا ویروسی شیوع یافته که سرایت بالایی دارند.

وی گفت: بیماری های ویروسی احتیاج به آنتی بیوتیک ندارد و فرد با استراحت و مراقبت خانگی بهبود می یابد اما در کودکان به خاطر حساسیت و ضعفی که در آنها وجود دارد، موضوع فرق می کند و خانواده ها سریع به پزشک مراجعه می کنند که باید اینطور هم باشد اما پزشکان تجویزهایی دارند که مربوط به ویروس بوده و معمولا در بین آنها آنتی بیوتیک کم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه کمبودها به این خاطر است که افراد بدون مراجعه به پزشک اقدام به خود درمان می کنند و با مراجعه به داروخانه ها با کمبود دارو مواجه می شوند افزود: در حال حاضر چون شیوع سرماخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه 190 پاسخگوی نیاز دارویی/ شرکت های داخلی تولید دارو را افزایش داده اند

سامانه 190 پاسخگوی نیاز دارویی/ شرکت های داخلی تولید دارو را افزایش داده اند