مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 21:522022-10-16اقتصادي

95 درصد باغات فندق اشکور فاقد سند مالکیت است


مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه اشکورات رودسر با بیش از 13 هزار هکتار باغ فندق پایتخت فندق کشور است، گفت: بیش از 95 درصد باغ فندق در این منطقه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، علی اکبر کردی عصر امروز در مراسم جشنواره شکرانه برداشت فندق در زیاز اشکور با اشاره به اینکه شهرستان و آبیاری قطره ای باغات ارائه کرده است، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر، مسیر طولانی اخد مجوز برداشت آب از آب منطقه ای باعث کندی شدید آب رسانی به باغات شده که انتطار می رود بروکراسی های اداری در این زمینه حدف شود.

  مدیر جهاد کشاورزی رودسر با تاکید بر لزوم پرداخت تسهیلات سهل الوصول در جهت اصلاح و تجهیز باغات قدیمی و سنتی تصریح کرد: متاسفانه بخش زیادی از محصول فندق شهرستان رودسر به علت نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی به خارج از استان صادر و به نام استان مبدا بسته بندی می شود همچنین نرخ بالای تعرفه بیمه فندق، باعث شده تا باغداران رغبتی به بیمه نداشته باشند.

  وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد باغات فندق فاقد سند مالکیت می باشند، گفت: ضرورت دارد در جهت هویت بخشی باغات فندق اقدامات موثری معمول گردد.

  کردی با اشاره به احداث دو سد خاکی شوییل و لسبو در منطقه اشکور و نقش بسزای شان در توسعه باغات و افزایش چشمگیر این محصول ارزشمند در کشور بیان کرد: مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد باغات فندق اشکور فاقد سند مالکیت است

95 درصد باغات فندق اشکور فاقد سند مالکیت است