مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 20:522022-10-16سياسي

توجه و رضایت پیامبراکرم(ص) از اشعار شاعران حقگو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کنگره ملی شعر وحدت اسلامی که در تالار وحدت برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در کنگره ملی شعر وحدت اسلامی که در تالار وحدت برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امروز بسیاری در تلاش هستند تا مسلمانان را در برابر مسلمانان و ایرانی را در برابر ایرانی قرار دهند با توجه به این امر وحدت امت اسلامی امری ضروری است.

  وی با اشاره به ماجرای نصب حجر الاسود در کنار خانه خدا گفت: پیامبراکرم با هوشیاری توانستند با ایجاد وحدت از تفرقه جلوگیری کنند و این کار را به سرانجام برسانند.

  حدادعادل درباره شعر نبوی در ادبیات عرب و فارسی بیان داشت: با اینکه قرآن کریم شعر نیست و خداوند به این مساله تاکید دارد اما پیامبراکرم(ص) با وجود اینکه شاعر نبود اما به شعر اهمیت بسیاری می دادند و شاعران حق گو را عزیز می داشتند.

بر همین اساس شعر از دوران پیامبر اکرم(ص) و در اسلام جایگاه پیدا کرد.

  رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: کعب بن زهیر قصیده ای را برای پیامبر خواند و حضرت عبای خود را به او صله داد و همین امر در میان مسلمانان یک سنت شد به گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه و رضایت پیامبراکرم(ص) از اشعار شاعران حقگو

توجه و رضایت پیامبراکرم(ص) از اشعار شاعران حقگو