موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 00:422022-10-15سياسي

ضدانقلاب «ملامحمد» را با قرآن هایش سوزاند/ماجرای قلبی که در آتش «کومله» نسوخت


گروهک ضدانقلاب کومله ملامحمد کریمیان 65 ساله را در منزلش به شهادت رساند و در میان قرآن هایش به آتش کشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، شهید ملامحمد کریمیان در سال 1296 در روستای مران علیا از توابع  شهرستان دیواندره در میان خانواده ای متدین دیده به جهان گشود و نزد ملا عبدالحکیم به آموختن مقدمات دینی مشغول شد، بعد از فراگیری دوره مقدماتی برای استفاده از محضر ملا محمدامین راهی شهر سقز شد.

مدتی نیز به بیاره عراق رفت و در خانقاهی در آنجا معتکف شد و به سلوک عوالم روحانی پرداخت ضمن سلوک برخی کتاب های مهم در زمینه بلاغت، کلام تفسیر و نحوه عرب را مطالعه کرد.

دیوان شاعرانی همچون مولوی و قانع را نیز در طول این سال ها از نظر گذراند، و بعد از آن برای ترویج احکام و معارف اسلامی به مران علیا بازگشت و ضمن فعالیت علمی و دینی در زادگاهش به روستاهای اطراف نیز رفت و آمد می کرد و مردم آن نواحی از خرمن فضل او بهره مند می شدند.

وقتی منطقه سارال آوازه فضل و تقوای ملامحمد کریمیان را شنیدند با اصرار وی را به منطقه خود دعوت نمودند ملامحمد دعوت آنان را پذیرفت و در روستای گیزمل سفلی ساکن شد.

در زمان رژیم پهلوی در خطبه های جمعه و منبر جماعت روستای گیزمل مردم را ارشاد می کرد و آنان را از مظالم حکومت آگاه می ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضدانقلاب «ملامحمد» را با قرآن هایش سوزاند/ماجرای قلبی که در آتش «کومله» نسوخت

ضدانقلاب «ملامحمد» را با قرآن هایش سوزاند/ماجرای قلبی که در آتش «کومله» نسوخت