مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 15:522022-10-15پزشكي

رژیم غذایی برای مبتلایان به کم کاری تیرویید


کم کاری تیرویید به حالتی گفته می شود که بدن به اندازه کافی هورمون تیرویید تولید نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سمیرا مرادی، با اشاره به این که هورمون تیرویید به کنترل رشد، ترمیم و سوخت وساز بدن کمک می کند، اظهار کرد: افراد مبتلا به کم کاری تیرویید ممکن است خستگی، ریزش مو، افزایش وزن، احساس سردی، ناامیدی و نشانه های دیگری را تجربه کنند.

وی بیان کرد: غذا نمی تواند به تنهایی کم کاری تیرویید را درمان کند، اما ترکیبی از مواد غذایی مناسب و دارو می تواند در بازگرداندن عملکرد تیرویید و به حداقل رساندن نشانه های آن مفید باشد.

مرادی ادامه داد: غده تیرویید، غده ای کوچک به شکل پروانه است که در نزدیکی پایه گردن قرار دارد، این غده، هورمون های تیرویید را تولید و ذخیره می کند، هورمون هایی که تقریباً همه سلول های بدن را تحت تأثیر قرار می دهند.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که تقریباً 90 درصد از کم کاری تیرویید ناشی از تیروییدیت هاشیموتو است، عنوان کرد: نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به غده تیرویید حمله می کند، علت های دیگر کم کاری تیرویید اولیه عبارتند از کمبود یُد، اختلال ژنتیکی، مصرف برخی داروها و برداشتن بخشی از غده ی تیرویید با عمل جراحی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی برای مبتلایان به کم کاری تیرویید

رژیم غذایی برای مبتلایان به کم کاری تیرویید