مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 14:322022-10-15پزشكي

تنگی نفس می تواند علائم چه بیماری هایی باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «سیاوش کورانی فر» در برنامه «طبیب» شبکه سه سیما با اشاره به اینکه شاید بدترین زجری که فردی بتواند آن را در زندگی تجربه کند تنگی نفس است، - فوق تخصص ریه به بیماری هایی اشاره کرد که یکی از علائم اصلی شناسایی آن ها می تواند تنگی نفس باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیاوش کورانی فر در برنامه طبیب شبکه سه سیما با اشاره به اینکه شاید بدترین زجری که فردی بتواند آن را در زندگی تجربه کند تنگی نفس است، اظهار کرد: البته ما به روش های درمانی مختلف سعی می کنیم یا آن را بهبود ببخشیده و یا زجر آن را کم کنیم، اما گاهی نیز دست ما از همه جا کوتاه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز تنفس در ساقه مغز قرار دارد و اجزای تنفسی تا دیافراگم ادامه پیدا می کند، یادآور شد: در واقع دستگاه تنفسی از مغز تا نوک بینی و لب ها و تا اندام تحتانی همه را در برمی گیرد و هر کجای این مسیر که مشکلی پیدا کند باعث ایجاد علائمی می شود که یکی از آن ها تنگی نفس است.

این پزشک متخصص در مورد بیماری هایی که با علامت تنگی نفس خودشان را نشان می دهند اشاره و عنوان کرد: مثلا کسی که تومور ساقه مغز دارد یکی از اولین علائمش تنگی نفس است، کسی که توموری در ریه دارد و تومور در اطراف قوس آئورت و برونش های اصلی است تقریبا ظرفیت یک ریه را م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنگی نفس می تواند علائم چه بیماری هایی باشد

تنگی نفس می تواند علائم چه بیماری هایی باشد