مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 17:022022-10-12اقتصادي

چشم انداز تاریک برای آینده آبی تالاب های خوزستان


رییس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به کاهش آورد رودخانه های خوزستان، گفت: برای تامین حقابه تالاب های خوزستان به ویژه تالاب های شادگان و هورالعظیم در ماه های آینده چشم انداز خوبی نداریم و شرایط بحرانی در این تالاب ها ادامه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهدی قمشی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اظهار نگرانی از شرایط آبی در تالاب های استان با کاهش آبدهی رودخانه ها و تداوم خشکسالی، اظهار کرد: با این شرایط چشم انداز خوبی برای تامین حقابه تالاب ها به ویژه هورالعظیم و تالاب شادگان در ماه های آینده وجود ندارد.

وی افزود: در حوضه کرخه پارسال 33 درصد آورد سال های نرمال اتفاق افتاده و حجم آب در سد کرخه نیز 670- میلیون مترمکعب از ارتفاع حداقلی (تراز نیروگاه) است، به همین دلیل به نظر می رسد شرایط بحرانی در هورالعظیم که در انتهای این حوضه قرار دارد، همچنان ادامه یابد.

قمشی با بیان اینکه 75 درصد آورد بلندمدت حوضه مارون در سال گذشته محقق شده، اضافه کرد: شرایط رودخانه مارون به صورتی است که حتی در صورت بارش نرمال، نمی توان حقابه تالاب شادگان را از این رودخانه تامین کرد و پیش بینی می شود که این تالاب نیز در ماه های آینده بحرانی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز تاریک برای آینده آبی تالاب های خوزستان

چشم انداز تاریک برای آینده آبی تالاب های خوزستان