مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 14:572022-10-12پزشكي

نقش سن در ابتلا به بیماری بیشتر است یا ژنتیک ؟


نتایج بررسی ها نشان می دهد در واقع هر چه سن بالاتر می رود ژنتیک اهمیت کمتری دارد بنابراین، در حالی که ترکیب ژنتیکی فردی می تواند به پیش بینی بیان ژن در جوانی کمک کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ارث، نتایج مطالعه جدید اثرات نسبی ژنتیک، پیری و محیط را بر نحوه بیان 20 هزار ژن انسانی بررسی کرده و مشخص شده است سن؛ نقش بیشتری نسبت به ژنتیک در ابتلا به بیماری دارد.

 محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافتند که پیری و محیط در تأثیرگذاری بر نمایه های بیان بسیاری از ژن های ما که با افزایش سن، منجر به بیماری هایی مانند دیابت یا سرطان می شوند، بسیار مهم تر از تنوع ژنتیکی هستند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد در واقع هر چه سن بالاتر می رود ژنتیک اهمیت کمتری دارد بنابراین، در حالی که ترکیب ژنتیکی فردی می تواند به پیش بینی بیان ژن در جوانی کمک کند، اما در پیش بینی اینکه کدام ژن با افزایش سن افزایش یا کاهش می یابد، اهمیت کمتری دارد.

تقریباً همه بیماری های رایج انسان مانند آلزایمر، سرطان، بیماری قلبی و دیابت، بیماری های ناشی از پیری هستند و شیوع همه این بیماری ها با افزایش سن، بیشتر می شوند.

آنچه مطالعه ما نشان می دهد این است که ژن ها برای بیان ژن با افزایش سن، اهمیت کمتری دارند بنابراین، زمانی که می خواهیم علل بیماری های پیری را شناسایی کنیم با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سن در ابتلا به بیماری بیشتر است یا ژنتیک ؟

نقش سن در ابتلا به بیماری بیشتر است یا ژنتیک ؟