مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 16:172022-10-11فرهنگي

از نسخه خطی نفیس و قدیمی دیوان حافظ رونمایی شد


آیین گرامیداشت روز حافظ و رونمایی از نسخه خطی نفیس و هنری قدیمی دیوان حافظ، متعلق به سه قرن پیش در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیین گرامیداشت روز حافظ و رونمایی از نسخه خطی نفیس و هنری قدیمی دیوان حافظ، متعلق به سه قرن گذشته، در آستانه روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی با حضور عصمت مؤمنی معاون کتابخانه ملی، حسن انوری استاد برجسته و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در تالار فرهنگ مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

واژه عشق 250 بار در ابیات حافظ به کار رفته است  حسن انوری استاد برجسته و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ضمن خوانش ابیات متعدد از غزلیات حافظ گفت: معاصران حافظ شیرازی نیز به سخنوری او اذعان داشته اند.

خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی، دیوان اشعار خود را گردآوری نکرد و پس از درگذشت او، شمس الدّین محمّد گلندام یکی از دوستان و نزدیکان حافظ، اشعار او را جمع آوری و گردآوری کرد، او همچنین مقدمه ای بر دیوان اشعار حافظ نوشته است.

انوری ادامه داد: حافظ بهترین کلمات را از زبان فارسی بیرون کشیده و برای بیان مقصود خود بکار برده است، در این باره می توان به کلماتی چون دُرّ و گوهر اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نسخه خطی نفیس و قدیمی دیوان حافظ رونمایی شد

از نسخه خطی نفیس و قدیمی دیوان حافظ رونمایی شد