مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 19:522022-10-10اقتصادي

فارس رتبه نخست تولید انار را در کشور به خود اختصاص داده است


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 38 درصد از محصول انار کشور در استان فارس تولید می شود و پیش بینی می کنیم در سال جاری شاهد برداشت 357 هزار تن محصول باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  مجید پاکاری امروز  با بیان این مطلب که  در فارس 25 هزار و 500 هکتار باغ انار وجود دارد گفت: استان فارس از لحاظ سطح زیر کشت و تولید این محصول، رتبه اول کشور را دارد.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس، شهرستان نی ریز با 4 هزار و 700 هکتار باغ انار، رتبه اول تولید انار استان را دارد و شهرستان های شیراز و کازرون در رتبه های بعدی هستند.

پاکاری گفت: میانگین تولید انار در فارس 15 الی 16 تن در هکتار است، ولی در باغات نمونه ای که الگوهای کشت و توسعه را رعایت می کنند رکورد تولید به هکتاری 95 تن هم می رسد.

او افزود: تاکنون حدود 142 هزار تن انار از 40 درصد از باغات انار استان برداشت شده و پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت حدود 357 هزار تن محصول داشته باشیم.

وی بیان کرد: عمده ارقام انار در فارس رباب، ملس، اتابکی، می خوش و شیرین شهوار است که از بین آن ها رباب و ملس صادراتی هستند و به کشورهای چین، ژاپن، در شهرهای جنوبی و سیب، هلو، بادام و گردو در شهرهای شرقی و شمالی استان آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس رتبه نخست تولید انار را در کشور به خود اختصاص داده است

فارس رتبه نخست تولید انار را در کشور به خود اختصاص داده است