مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 08:372022-10-09سياسي

هشدار نسبت به «موبوفوبیا» در کودکان ایرانی


عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده کشور درباره وضعیت موبوفوبیا (ترس از دور شدن موبایل) در کودکان ایرانی، تصریح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر آسیه اناری در گفت وگو با ایسنا، همزمان با روز کودک به بیان تعریفی از موبوفوبیا پرداخت و اظهار کرد: موبوفوبیا یعنی هر نوع ترس، استرس و نگرانی که به هنگام دورشدن از موبایل به افراد دست می دهد.

به گفته عضو کمیته تخصصی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، وقتی موبایل همراه افراد درگیر با موبوفوبیا نباشد، این افراد قادر به مدیریت احساس ترس، استرس و نگرانی زیاد خود نخواهند بود و به شدت حالشان بد می شود.

این روانشناس بالینی کودک و نوجوان با بیان اینکه افراد درگیر با موبوفوبیا حاضر نیستند در مکان هایی که موبایلشان از آنها دور باشد حاضر شوند، تصریح کرد: این افراد اغلب برای دور نشدن از موبایل در خانه می مانند تا مبادا شارژ گوشی تمام شده و از شارژر دور باشند.

کودکانی که با موبایل می خوابند، با موبایل از خواب بلند می شوند و بدون موبایل غذا نمی خورند اناری در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت موبوفوبیا در کودکان ایرانی با تاکید بر اینکه در این زمینه تحقیقات مدونی وجود ندارد و نمی توان آمار دقیقی دراینباره داد، خاطر نشان کرد: با این وجود ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به «موبوفوبیا» در کودکان ایرانی

هشدار نسبت به «موبوفوبیا» در کودکان ایرانی