مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-06پزشكي

چرا برخی سالمندان حافظه خوبی دارند؟ / کشف ابرنورون ها در مغز سالمندان


این پژوهش نشان می دهد که ابرپیرها با حافظه های خارق العاده، دارای ویژگی های بیولوژیکی منحصربه فردی هستند که شامل سلول های عصبی سالم تر در ناحیه ERC در مغزشان است.

- این پژوهش نشان می دهد که ابرپیرها با حافظه های خارق العاده، دارای ویژگی های بیولوژیکی منحصربه فردی هستند که شامل سلول های عصبی سالم تر در ناحیه ERC در مغزشان است.

یک پژوهش جدید نشان می دهد که چرا برخی از افراد سالمند هنوز در دهه 80 زندگی خود، خاطره ها را به شکل شگفت انگیزی به یاد دارند.

پژوهشگران دریافته اند که نورون های بزرگ تر و سالم تری به آنها اجازه می دهد از نظر ذهنی هوشیار و زیرک بمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس یک پژوهش جدید، افراد سالمند سالم که اصطلاحا SuperAger یا اَبَرپیر نامیده می شوند، در مغز خود ابرنورون هایی دارند که با وجود افزایش سن به یادآوری واضح خاطراتشان کمک می کنند.

اما چه چیزی این سالمندان را جوان نگه می دارد؟ اگرچه این سالمندان سالم یا ابرپیر که اصطلاحی است که توسط مرکز نورولوژی شناختی و بیماری آلزایمر Mesulam Northwestern ابداع شده و افراد 80 ساله و بالاتر را توصیف می کند، اغلب عادت های سالمی را برای تیز نگه داشتن ذهن خود در پیش می گیرند، اما یک پژوهش جدید نشان می دهد که اعصاب مغز آنها نیز در این قضیه دخیل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی سالمندان حافظه خوبی دارند؟ / کشف ابرنورون ها در مغز سالمندان

چرا برخی سالمندان حافظه خوبی دارند؟ / کشف ابرنورون ها در مغز سالمندان