مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 10:372022-10-05اقتصادي

رشد 105 درصدی ورود گردشگر به گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ورود 53 میلیون گردشگر به استان گفت: در مقایسه با سال گذشته 105 درصد رشد داشته ایم و گیلان مقصد اول گردشگری کشور بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، ولی جهانی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به روند ثبت جهانی ماسوله اظهار کرد: نماینده یونسکو در سفر اخیر خود به گیلان از تمام مناطق ماسوله بازدید کرد و قرار است که تا دو هفته دیگر گزارش مربوط به ثبت جهانی ماسوله را ارسال کند و با توجه به رضایتمندی وی از این سفر، امیدواریم که ماسوله تا سال آینده ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه این استان 5 هزار و 200 اثر تاریخی دارد، افزود: هزار و 200 اثر تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده و قلعه رودخان به عنوان یک اثر شاخص جهانی مطرح است.

جهانی با بیان اینکه 30 اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، بیان کرد: نزدیک به 500 جاذبه طبیعی و گردشگری در گیلان را شناسایی کردیم.

وی با اشاره به ورود 53 میلیون گردشگر به استان گیلان تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 105 درصد رشد داشته و گیلان مقصد اول گردشگری کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه این مجموعه تعهد ایجاد شغل برای هزار و 120 نفر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 105 درصدی ورود گردشگر به گیلان

رشد 105 درصدی ورود گردشگر به گیلان