مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 10:472022-10-02دانش

اروپا از «طرح فوری» استقرار نیروگاه خورشیدی در فضا رونمایی می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سازمان فضایی اروپا برای حل وفصل مسئله «نیاز مبرم» به منابع تجدیدپذیر انرژی، از طرحی به منظور آزمایش توانمندی و قابلیت کارکرد انرژی خورشیدی بر پایه فضا رونمایی کرده است.

- اروپا از طرح فوری استقرار نیروگاه خورشیدی در فضا رونمایی می کند برنامه سولاریس شامل مطالعات جدید و پیشرفت های فناوری، با هدف تبدیل اروپا به یک رهبر جهانی در این منبع انرژی بکر و استفاده نشده خواهد بود به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سازمان فضایی اروپا برای حل وفصل مسئله نیاز مبرم به منابع تجدیدپذیر انرژی، از طرحی به منظور آزمایش توانمندی و قابلیت کارکرد انرژی خورشیدی بر پایه فضا رونمایی کرده است.

برنامه سولاریس شامل مطالعات جدید و پیشرفت های فناوری، با هدف تبدیل اروپا به یک رهبر جهانی در این منبع انرژی بکر و استفاده نشده خواهد بود.

ایده استخراج انرژی خورشید در فضا و بازگرداندن آن به زمین، دهه ها مورد بحث قرار گرفته است و دولت ایالات متحده بین سال های 1978 تا 1986 برای بررسی امکان پذیری آن به وزارت انرژی و ناسا 50 میلیون دلار اعطا کرد.

از آن زمان تاکنون، پیشرفت های عمده ای در سلول های خورشیدی با راندمان بالا، انتقال انرژی بدون سیم وهمچنین بستن و سوار کردن قطعات رباتیک در مدار صورت گرفته است که موجب شده چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا از «طرح فوری» استقرار نیروگاه خورشیدی در فضا رونمایی می کند

اروپا از «طرح فوری» استقرار نیروگاه خورشیدی در فضا رونمایی می کند