مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 10:322022-10-01اجتماعي

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است


منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شرایط استان اصفهان به دلیل کم بارشی خاص است، اظهار داشت: وزش باد رطوبت خاک را از بین برده است و رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی خشک است.

وی با تأکید بر اینکه 98 درصد از تالاب گاوخونی هیچ آبی در آن نیست و همواره توصیه کرده ایم تالاب باید احیا شود، افزود: مطابق با طرح حفاظت از اکوسیسیتم های تالابی و قانون حفاظت از تالاب و رودخانه های در معرض خطر، محیط زیست و وزارت نیرو باید تالاب گاوخونی را از خشکی نجات دهند، این تالاب بسیار مهم است و ارزش های ویژه ای دارد.

شیشه فروش بیان کرد: پالایش و تصفیه آلاینده ها، حفاظت از منابع آب و خاک، کنترل سیل، تثبیت ماسه های روان، تعدیل آب و هوا، فرصت ارزشمند گردشگری و معیشت جایگزین از ارزش های تالاب گاوخونی است.

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تالاب گاوخونی زیستگاه انواع پرندگان کنار آبزی و آبزی است، گفت: در سال های گذشته 150 هزار قطعه پرنده در تالاب سرشماری شده بود اما در حال حاضر 700 قطعه سرشماری شده است.

خشکی تالاب گاوخونی تهدید جدی برای گرد و خاک است وی با تأکید بر اینکه خشکی تالاب گاوخونی تهدید جدی برای گرد و خاک، فرونشست زمین و عدم تغذیه سفره های آب زیرزمینی است، تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است