مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 10:222022-10-01اجتماعي

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مطابق با طرح حفاظت از اکوسیسیتم های تالابی و قانون حفاظت از تالاب و رودخانه های در معرض خطر، محیط زیست و وزارت نیرو باید تالاب گاوخونی را احیا کنند.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شرایط استان اصفهان به دلیل کم بارشی خاص است، اظهار داشت: وزش باد رطوبت خاک را از بین برده است و رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی خشک است.

وی با تأکید بر اینکه 98 درصد از تالاب گاوخونی هیچ آبی در آن نیست و همواره توصیه کرده ایم تالاب باید احیا شود، افزود: مطابق با طرح حفاظت از اکوسیسیتم های تالابی و قانون حفاظت از تالاب و رودخانه های در معرض خطر، محیط زیست و وزارت نیرو باید تالاب گاوخونی را از خشکی نجات دهند، این تالاب بسیار مهم است و ارزش های ویژه ای دارد.

شیشه فروش بیان کرد: پالایش و تصفیه آلاینده ها، حفاظت از منابع آب و خاک، کنترل سیل، تثبیت ماسه های روان، تعدیل آب و هوا، فرصت ارزشمند گردشگری و معیشت جایگزین از ارزش های تالاب گاوخونی است.

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تالاب گاوخونی زیستگاه انواع پرندگان کنار آبزی و آبزی است، گفت: در سال های گذشته 150 هزار قطعه پرنده در تالاب سرشماری شده بود اما در حال حاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است

احیای تالاب گاوخونی در گرو حمایت وزارت نیرو و محیط زیست است